- Zachovejte řád, řád zachová Vás
pevný řád nebo program pomáhají dětem budovat pocit jistoty, podporují jejich soustředěnost a vytrvalost. V osm vstávám, v půl deváté snídám, v devět sedám k učení a začínám.
- Od jednoduššího k vyššímu
vždy začínejte jednodušším učivem, které umíte třeba prakticky znázornit. Na obtížnější témata nespěchejte, přistupujte k nim vždy po zvládnutí předcházející látky. Pokud si s učivem nevíte, rady nevadí. Děti případné nedostatky doženou v následujících měsících či dalším školním roce. Neváhejte využít krátkých videí na internetu.
- Učíme se navzájem
výuku řídíte Vy, ale nebraňte se vzájemnému učení, kdy i Vaše děti mohou být v roli učitele. Dejte jim možnost získat víru, že jsou schopné si poradit samy a vysvětlit něco i Vám. Možná budete i překvapeni, jak zvládají například moderní technologie v online výuce.
- Učím, co umím
využijte možnosti předat dětem i něco ze sebe, ze svých zkušeností, ze své profese, ze své praxe. Zde je výhoda domácího vzdělávání.
- Mám právo nevědět
pokud si již nevíte s látkou rady, obraťte se na učitele nebo napište do vypracování, že prostě nevíte. Nejste odborník na vše a nikdo to od Vás ani nečeká.
- Změna je život
abyste udrželi pozornost Vašeho dítěte, střídejte témata, formu i činnosti. A nezapomínejte na pravidelné přestávky. Schopnost soustředit se je u školáků omezená a zvláště když jsou sami, bez spolužáků a navíc v domácím prostředí, se koncentrace brzy vytrácí.
- Děti potřebují pomoc
do nějakých čtrnácti let potřebují děti vesměs pomoc rodičů. A i když na to buď kvůli vlastní práci na home office nemate čas, nebo prostě nemate představu, co a jak máte děti učit, nevadí, pomáhejte jim.
- Zkuste sdílet společný čas
využijte čas, který nemáte v běžném pracovním shonu. Zahrajte si společně celá rodina nějakou jednoduchou hru, zazpívejte si, zatancujte, uvařte společně oběd. Snažte se zabránit tomu, aby vaše děti trávily dny u telefonů a PC.